نگاهی نو به صنعت خودرو با جدیدترین اخبار و تحلیل ها در حوزه خودرو با "پدال نیوز" همراه باشید      
۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۹۷۷۶۵
2019 January 10 - ۰۹:۴۷ - ۲۰ دی ۱۳۹۷ تاریخ انتشار:
پدال نیوز: هرچند افزایش نرخ رسمی دلار در سیستم نیما شرکت‌های تولید کننده علی‌الخصوص گروه‌های خودرویی را مجبور به افزایش قیمت محصولات خود کرد، اما این تهدید تبدیل به فرصتی شد تا مشتریان شرکت‌های متعهد به قراردادهایشان را شناسایی کنند.
به گزارش پدال نیوز، از اواخر بهار 97 تا پایان آذر ماه نوسانات ارزی به شکلی رقم خورد که شرکت‌های خودرویی با تغییرات قیمتی شدید در هزینه‌های تولید روبرو بودند. این تغییرات فرصتی شد برای سودجویان و دلالان تا مشتریان را در بحران بی‌اطلاعی و ترس از آینده به معمالات آنها تن در دهند. البته بی‌توجهی خواسته و ناخواسته برخی شرکت‌های خودرویی تاثیر‌گذار نیز در اوضاع بازار بی‌تاثیر نبود. تا آنجا که عدم توجه به تعهدات قبلی و تاخیر در تحویل قراردادهای پیشین به مشتریان، اعتبار آنها را خدشه دار کرد. البته ارائه دلایل مختلف و توجیه این شرکت‌ها مبنی بر عدم همکاری طرف‌های خارجی در تامین قطعات و افزایش نرخ دلار آنها را به سمت این عدم تعهدات سوق داد تا آنجا که اعلام قیمت‌های پلکانی را در دستور کار قرار دادند و در شرایطی که بازار منتظر عرضه منطقی و حفظ تعادل خود بود، هیچ طرح فروش و عرضه رسمی با تحویل به روز از سوی آنها اتفاق نیافتاد.
در مقابل شرکت مدیران‌خودرو به عنوان یکی از خودرو سازان بزرگ کشور ضمن تمام مواجهه با فشارهای مختلف خود را مقید به انجام تعهدات در قبال مشتریان دانسته تا آنجا که در نوبت اول تعهدات فروش خود را با توجه به موجودی مواد اولیه و با حداقل افزایش قیمت به مشتریان تحویل داد و در نوبت بعد با توجه به هزینه تمام شده تهیه مواد اولیه قیمتگذاری و ثبت نام و عرضه عادی محصولات خود را در پیش گرفت. شفافیت در قیمت‌گذاری، ثبت نام خودرو بر اساس نیاز مشتریان و تلاش در تسهیل خرید مشتریان، تحویل فوری و 30 روزه محصولات از جمله برنامه‌های مدیران‌خودرو در جهت حفظ تعدل و عمل به مشتری مداری است.
در شرایط فعلی شرکت‌مدیران‌خودرو از معدود شرکت‌های خودرویی است که با علام قیمت‌های قطعی محصولات خود و ایجاد شرایط مختلف فروش فوری، نقدی و حتی تسهیلات فروش گام جدی در پاسخ به اعتماد مشتریان خود براداشته است.
 
انتهای پیام/


rbox
خبر فارسی
lbox
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصرف کننده
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
در مورد خودروهای تاخیری ، خودرو سازها نمیتوانند خلاف مقررات عمل کنند و با قیمت روز حساب کنند. طبق ماده 4 آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و جلسه هیئت وزیران در 22فروردین 95 که در تاریخ 28فروردین 95 به شماره نامه 7415/ت51681ه ابلاغ گردیده و طبق جدولی که در همان مصوبه می باشد، قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد (قیمت موعد تحویل نوشته شده در قرارداد) ملاک تعیین قیمت نهایی خودرو می باشد. لذا هر محاسبه دیگری جز این، تخلف خودروساز بوده و مصرف کنندگان تاوان تخلف خودروساز را نخواهند داد و اگر لازم باشد از طریق قانون و قوه قضائیه پیگیر مطالباتشان خواهند بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
fr_head
تازه های سایت
fr_head