نگاهی نو به صنعت خودرو با جدیدترین اخبار و تحلیل ها در حوزه خودرو با "پدال نیوز" همراه باشید      
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
کد خبر: ۶۷۲۶۶
2017 October 26 - ۱۲:۵۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶ تاریخ انتشار:
پدال نیوز: عضو جدید شاسی بلندهای ب‌ام‌و، شب گذشته در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شد. مدل X2، بین X1 و X3 قرار می‌گیرد تا همراه با X5 ،X4 و X6، تنوع بی‌نظیری به سبد محصولاتی ب‌ام‌و بدهد.
به گزارش پدال نیوز، عضو جدید شاسی‌بلندهای ب‌ام‌و، شب گذشته در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شد. مدل X2، بین X1 و X3 قرار می‌گیرد تا همراه با X5 ،X4 و X6، تنوع بی‌نظیری به سبد محصولاتی ب‌ام‌و بدهد.

کراس‌اورهای اسپرت ب‌ام‌و، هر روز جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند و با آپشن‌های مختلف، قیمت‌های متنوعی از ۳۴ هزار دلار در نسخه‌ی استاندارد X1 تا ۱۱۵ هزار دلار در X6 M به همراه دارند. جدیدترین محصول این گروه، کراس‌اور کامپکتX2 خواهد بود که البته مشابهت زیادی با X1 دارد. شاید تصور کنید، این خودرو بزرگ‌تر از X1 و کوچک‌تر X2 است، اما در واقع، X2 حدود ۷.۵ سانتی‌متر طول کمتری نسبت به X1 دارد و به همین میزان هم، نسبت به زمین ارتفاع سقف کمتری دارد. البته فاصله‌ی بین محورهای X1 و X2 برابر خواهد بود تا فضای سرنشینان و طول کابین، تفاوت خاصی نداشته باشد.

مهم‌ترین تفاوت X2 با مدل X1، کوتاه‌تر بودن فاصله‌ی اورهنگ (فاصله‌ی محور چرخ‌ها تا لبه‌ی سپر :Overhang) است که همراه با بدنه‌ی حجیم و سه‌بعدی، بزرگ‌تر از X1 به نظر می‌رسد. فاصله‌ی کف X2 با سطح زمین، کمتر از X1 است و باید قبول کرد، به دلیل سبک طراحی بدنه، اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر عمل می‌کند. ترکیب یک ظاهر عضلانی با چراغ‌های LED جلو و عقب، ادوات خاکستری رنگ در قسمت رکاب و سپرها، در کنار اسپویلر عقب، ب‌ام‌و X2 را نه‌تنها متمایز از X1، بلکه فراتر از دیگر کراس‌اورهای این کلاس، نشان می‌دهد.

در فضای داخلی X2، اصالت محصولات ب‌ام‌و حفظ شده است؛ درحالی که می‌توان رنگ‌بندی‌های متنوعی در پوشش صندلی‌ها و قسمتی از داشبورد داشت. سقف پانورامیک، جذابیت خاصی به این محصول می‌دهد و لوکس‌ بودن X2 را تقویت می‌کند. صندلی‌ها برای پنج سرنشین طراحی شده‌اند و با جمع‌کردن ردیف عقب، ۱۴۱۸ لیتر فضای بار در اختیار سرنشینان خواهد بود که البته رقم خیره‌کننده‌ای در این کلاس بدنه نیست. نمایشگر لمسی X2 در مدل استاندارد، ۶.۵ اینچ و در نسخه‌های بالاتر، ۸.۸ اینچ خواهد بود که طیق معمول خودروهای ب‌ام‌و، مستقل از داشبورد و روی آن، ارائه می‌شود. آپشن‌های ایمنی X2، مثل هشدار خروج از خط (لاین)، ترمز اضطراری و همچنین نسل جدید سرگرمی‌های چند رسانه‌ای ب‌ام‌و، از طریق نمایشگر اصلی قابل دسترسی خواهند بود. سیستم کانکتد پلاس (+BMW Connected) در X2 فعال خواهد بود تا امکان استفاده از اینترنت WiFi و اپل‌کار پلی فراهم شود. به گفته‌ی مدیران ب‌ام‌و، X2 فعلا فاقد هرنوع فناوری خودران و آپشنی در این زمینه خواهد بود.

ب‌ام‌و وعده داده است تا چند ماه دیگر، چهار نسخه‌ی بنزینی و پنج مدل دیزلی برای X2 معرفی کند که از جعبه‌دنده‌های متفاوتی برخوردار خواهند بود. همه‌ی پیشرانه‌های X2، چهار سیلندر خواهند بود و خبری از نمونه‌ی ۳ سیلندر سری X1 یا پیشرانه‌های ۶ سیلندر X۵ برای X2 نخواهد بود. مهم‌ترین مدل‌های این خودرو عبارت هستند از xDrive18i, xDrive20i, xDrive20d و xDrive25d که در نمونه‌های xDrive به صورت دو دیفرانسیل و در نسخه‌های SDrive، تک‌دیفرانسیل خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود مدل xDrive20i با پیشرانه‌ی توربوشارژ ۲ لیتری، پرتقاضا‌تر از دیگر مدل‌ها باشد، چرا که قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این نسخه از X2، با جعبه‌دنده‌ی خودکار ۷ سرعته و دو کلاچه، در زمان ۷.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

قدرتمندترین مدل X2، با پیشرانه‌ی توربودیزل ۲ لیتری (xDrive25d) ارائه می‌شود که قدرت ۲۳۱ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. ب‌ام‌و ادعا می‌کند که این نسخه، در زمان ۶.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بین ۵.۱ تا ۵.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، میانگین مصرف سوخت خواهد داشت.

خودروی X2، مثل دیگر محصولات ب‌ام‌و با آپشن‌های سری M قابل خرید خواهد بود، اما تغییر خاصی در پیشرانه یا توانایی‌های فنی خودرو، اعمال نخواهد شد. رینگ‌های استاندارد X2، از سایز ۱۷ اینچ انتخاب شده‌اند اما می‌توان نمونه‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی هم برای آن سفارش داد، ضمن اینکه با انتخاب آپشن‌های سری M اسپرت X، سپرهای اسپرت هم به خودرو اضافه خواهند شد.

قیمت نهائی نسخه‌های مختلف X2 با آپشن‌های مختلف، هنوز در اختیار رسانه‌های قرار نگرفته است اما مدیران ب‌ام‌و از آستانه‌ی فیمت ۳۸ هزار دلار برای این خودرو، خبر داده‌اند.

rbox
خبر فارسی
lbox
نام:
ایمیل:
* نظر:
fr_head
تازه های سایت
fr_head