نگاهی نو به صنعت خودرو با جدیدترین اخبار و تحلیل ها در حوزه خودرو با "پدال نیوز" همراه باشید      
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۴۵۵۸
2017 May 04 - ۱۶:۵۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ تاریخ انتشار:
پدال نیوز: دیترویت، میشیگان میدانیم که در حال حاضر فروش کراس‌اوورها بیشتر از همیشه است و در این حرکت روبه‌جلو هیچ نشانه‌ای از...
به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، میدانیم که در حال حاضر فروش کراس‌اوورها بیشتر از همیشه است و در این حرکت روبه‌جلو هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت دیده نمی‌شود؛ بنابراین تمامی خودروسازان باعجله در حال تقویت سبد محصولات خود توسط کراس‌اوورهایی در اشکال و اندازه‌های مختلف هستند. دلیل چنین کاری بسیار ساده است: کراس‌اوورها ماشین‌های پول‌سازی هستند.

اما کراس‌اوورها بهترین و مطلوب‌ترین وسایل نقلیه کاربردی نیستند چراکه استیشن‌ها نیز در ارائه کارایی بالا به همراه استایلی نزدیک به یک SUV سنتی سابقه‌ای طولانی دارند؛ اما امروزه به دلیل حمله قدرتمندانۀ کراس‌اوورها به بازارهای خودروی جهان، محبوبیت استیشن‌ها کاهش ‌یافته است. بااین‌حال هرچند استیشن‌ها محبوبیت سابق خود را ندارند ولی خودروسازان با ابداع کلاسی به نام کراس استیشن سعی دارند این خودروها را همچنان در بازار حفظ کنند. بدین منظور سازندگان با افزایش ارتفاع استیشن‌های سنتی خود و تجهیز آن‌ها به سامانۀ چهارچرخ محرک، کلاس جدیدی از خودروها را ایجاد کرده‌اند که بین استیشن‌های معمولی و کراس‌اوورها یا حتی SUVهای آفرود قرار می‌گیرند.

بنابراین ما نیز بر آن شدیم در یک روز زمستانی برفی چهار نمونه از جدیدترین کراس استیشن‌های بازار را گرد هم آورده و با یکدیگر مقایسه کنیم. پس اگر علاقه‌ای به خرید یک کراس‌اوور ندارید توصیه می‌کنیم نگاهی به خودروهای این رقابت داشته باشید. این‌ها تمامی کارهای کراس‌اوورهای بلندتر از خود را با استایل بهتر و در برخی موارد حتی کمی فضای بیشتر انجام می‌دهند.

آئودی A4 آلرود

چه خودرویی است؟ آئودی نسخه استیشن یا آوانت محصولات خود را در ایالات‌متحده عرضه نمی‌کند و بنابراین اگر خواهان خرید یک A4 استیشن هستید باید سراغ این نسخه یعنی آلرود بروید. این مدل از همان پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو سدان A4 استفاده می‌کند درحالی‌که به‌صورت استاندارد به سامانۀ چهارچرخ محرک کواترو نیز مجهز است. این سیستم در آلرود از یک ویژگی الکترونیکی سود می‌برد که برای کاهش مصرف سوخت، انتقال قدرت به اکسل عقب را قطع کرده و نیروی موتور را تنها به چرخ‌های جلو می‌رساند. همچنین تمامی تکنولوژی‌های جدید و لوکس A4 همچون صفحه آمپر دیجیتالی مجازی آئودی، در آلرود هم وجود دارند.

چرا عالی است؟ امروزه کراس‌اوورها در بخش خودروهای لوکس هم وارد شده و در آنجا هم بسیار محبوب شده‌اند اما کراس‌اوورهای پریمیوم دینامیک رانندگی و استایل جذاب را برای دستیابی به قابلیت‌هایی کمی بیشتر قربانی می‌کنند؛ اما A4 آلرود ترکیبی از هردوی این ویژگی‌ها را بسیار جذاب همراه با طراحی زیبا و استایل پریمیوم ارائه می‌کند. سواری این ماشین دقیقاً مشابه همتای سدانش است و افزایش فاصله از سطح زمین نیز هیچ ناراحتی‌ای در سواری آن ایجاد نکرده است تا جایی که کاملاً مشابه A4 سدان سواری صاف و ثبات بالایی در پیچ‌ها دارد.

چرا کراس‌اوور نخریم؟ در این مورد شما می‌توانید سراغ مدل Q5 بروید که قیمت آن با آلرود یکسان است. علاوه بر این، Q5 روی همان پلت‌فرم ساخته شده، از همان قوای محرکه استفاده می‌کند و از همان سامانه چهارچرخ محرک فوق‌العاده کواترو سود می‌برد اما آلرود سبک‌تر و کم‌مصرف‌تر است. بعلاوه با خرید آلرود پکیج بهتری را در اختیار خواهید داشت درحالی‌که Q5 تنها 55 لیتر فضای بار بیشتری دارد؛ بنابراین در انتخاب میان این دو، ما چند لیتر فضای بار بیشتر را در برابر خودرویی با سواری بهتر و منحصربه‌فردتر فدا کرده و آلرود را برمی‌گزینیم.

رقبا: آئودی Q5، ب‌ام‌و X3، مرسدس بنز GLC

مشخصات فنی

پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو
قدرت 255 اسب بخار
گشتاور 370 نیوتن متر
مصرف سوخت 9.4 لیتر (ترکیبی)
حجم صندوق بار 685/1656 لیتر
قیمت پایه 44,000 دلار

 

سوبارو اوت‌بک

چه خودرویی است؟ شاید سوبارو در ساخت نسخه‌های چهارچرخ محرک از خودروهای استیشن و حتی سدان‌های خود موفق‌تر از دیگر خودروسازان عمل کرده باشد. سوبارو برای اولین بار این کار را در اواسط دهه ۹۰ با معرفی مدل اوت‌بک آغاز کرد. سوبارو اوت‌بک به لطف جذابیت‌های آفرود، قابلیت‌های عالی و توانایی رفتن به هرجایی، هم‌اکنون مترادف با فعالیت‌های خارج جاده‌ای است.

چرا عالی است؟ اوت‌بک در نسل کنونی خود بزرگ‌تر از تعدادی از کراس‌اوورهای کامپکت است بنابراین خودرویی کاربردی و مفید برای کسانی است که خواهان خودرویی هستند که هم توانایی خارج جاده‌ای داشته باشد و هم راحت و توانمند برای استفاده خانوادگی باشد. اوت‌بک فوق‌العاده همه‌کاره است، به‌گونه‌ای که اگر از هرکسی که یک اوت‌بک خریده است سؤال کنید، هیچ‌کدام حاضر به تعویض آن با یک SUV سنتی نیستند.

چرا کراس‌اوور نخریم؟ اوت‌بک در حال حاضر بزرگ‌ترین خودروی سوبارو است که حتی فضای داخلی بیشتری از فورستر دارد و در تیپ‌های یکسان، اوت‌بک با صندلی‌های راحت‌تر و متریال باکیفیت‌تر، از فورستر بهتر است. این پرچم‌دار سوبارو است و آن‌را نشان می‌دهد.

رقبا: سوبارو فورستر، فورد اج، نیسان مورانو

مشخصات فنی

پیشرانه 3.6 لیتری H6
قدرت 256 اسب بخار
گشتاور 335 نیوتن متر
مصرف سوخت 10.7 لیتر (ترکیبی)
حجم صندوق بار 1005/2075 لیتر
قیمت پایه 25,645 دلار

فولکس‌واگن گلف آلترک

چه خودرویی است؟ این یک نسخۀ بلندتر از گلف استیشن یا اسپرت‌واگن است که به سیستم چهارچرخ محرک این شرکت یعنی 4Motion هم مجهز شده است. آلترک از همان پیشرانه ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربو گلف‌های دیگر استفاده می‌کند و می‌توان برای انتقال نیروی آن یک گیربکس شش سرعته دستی یا یک نمونهٔ اتوماتیک دوکلاچه را سفارش داد.

چرا عالی است؟ ما گلف آلترک را در یک آزمایش بلندمدت در طول شش ماه موردبررسی قرار دادیم. ما این ماشین را در هر شرایط آب و هوایی در سفرهای جاده‌ای و همین‌طور در استفاده‌های روزانه بکار گرفتیم و از آن لذت بردیم. این خودرو برای رانندگی، لذت‌بخش است و مصرف سوخت مناسبی هم دارد؛ بنابراین ترجیح می‌دهیم بجای یک کراس‌اوور آفرود، یک آلترک داشته باشیم که استفاده از آن نیز آسان است.

چرا کراس‌اوور نخریم؟ در حال حاضر تنها کراس‌اوور کامپکت فولکس‌واگن، مدل نسبتاً با سابقهٔ تیگوآن است که بر روی پلت‌فرم جدیدترین نسل گلف ساخته شده و از پیشرانهٔ قدیمی 2 لیتری چهار سیلندر توربو فولکس‌واگن استفاده می‌کند. این موتور 30 اسب بخار قدرت و 10 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به آلترک دارد اما مصرف سوخت آن بیشتر است به‌گونه‌ای که آلترک در بزرگراه 7.3 لیتر بنزین مصرف می‌کند اما تیگوآن 9.8 لیتر. علاوه بر این، آلترک در صورت باز بودن صندلی‌های عقب فضای بار بیشتری ارائه می‌کند درحالی‌که می‌توان با خواباندن صندلی‌ها نیز اشیاء درازتری را حمل کرد.

رقبا: فولکس‌واگن تیگوآن، فورد اسکیپ، هوندا CR-V

مشخصات فنی

پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو
قدرت 170 اسب بخار
گشتاور 270 نیوتن متر
مصرف سوخت 9.4 لیتر (ترکیبی)
حجم صندوق بار 860/1883 لیتر
قیمت پایه 26,950 دلار

ولوو V60 کراس کانتری

چه خودرویی است؟ ولوو تولید سری کراس کانتری خود را از اواخر دههٔ 90 به‌عنوان استیشن‌های قدبلند راهی بازار کرد اما مدت‌ها پیش از آن، این سازندۀ سوئدی بهترین رهبر کلاس استیشن‌ها بود مانند مدل 240 که نمادی در تاریخ استیشن‌ها محسوب می‌شود. این کراس کانتری هم یک نسخهٔ تواناتر از استیشن V60 است که خود بر اساس سدان S60 ساخته شده است. این خودرویی فوق‌العاده خوش‌تیپ، پُر از جذابیت سوئدی و البته شیک و باوقار است.

چرا عالی است؟ بازهم میگوییم که استیشن‌های ولوو نماد این کلاس بوده و نسخه‌های کراس کانتری نیز زیبا و درعین‌حال باکیفیت و متفاوت هستند. البته هیچ‌کدام از ویژگی‌های این ماشین مانند پیشرانهٔ 2 لیتری توربو و سیستم چهارچرخ محرک انسان را شگفت‌زده نمی‌کند ولی V60 کراس کانتری تجربهٔ رانندگی راحتی دارد. بعلاوه این کراس استیشن از یکی از بهترین صندلی‌ها در جهان خودرو سود می‌برد که راحت‌تر از بسیاری از کراس‌اوورهای اصلی هستند.

چرا کراس‌اوور نخریم؟ مدل XC60 کنونی چندان از V60 کراس کانتری متفاوت نیست چراکه این دو خودرو نه‌تنها در قوای محرکه باهم اشتراک دارند که در طرح داخلی، متریال و فناوری هم مشترک هستند؛ اما کراس کانتری خودرویی جذاب‌تر و جالب‌تر است مانند مقایسهٔ آئودی آلرود با Q5.

رقبا: ولوو XC60، آکورا RDX، لینکلن MKC

مشخصات فنی

پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو
قدرت 240 اسب بخار
گشتاور 350 نیوتن متر
مصرف سوخت 9 لیتر (ترکیبی)
حجم صندوق بار 1240 لیتر
قیمت پایه 41,700 دلار

منبع: Motor1

rbox
خبر فارسی
lbox
نام:
ایمیل:
* نظر:
fr_head
تازه های سایت
fr_head