نگاهی نو به صنعت خودرو با جدیدترین اخبار و تحلیل ها در حوزه خودرو با "پدال نیوز" همراه باشید      
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۴۵۵۱
2017 May 04 - ۱۶:۳۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ تاریخ انتشار:
پدال نیوز: برای گروهی دیگر از سری رقابت‌ها و دوئل‌های پدال، امروز کلاس کراس‌اوورهای متوسط را برگزیده‌ایم که بخشی نسبتاً شلوغ محسوب می‌شود و خودروسازان زیادی در آن حضور دارند. شرکت‌کنندگان این گروه از رقابت‌ها به شرح ذیل‌اند: فورد اِج دوج جورنی شورولت اکوئناکس جیپ چروکی جی‌ام‌سی تراین نیسان مورانو نیسان ایکس تریل م...

به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، برای گروهی دیگر از سری رقابت‌ها و دوئل‌های پدال نیوز، امروز کلاس کراس‌اوورهای متوسط را برگزیده‌ایم که بخشی نسبتاً شلوغ محسوب می‌شود و خودروسازان زیادی در آن حضور دارند. شرکت‌کنندگان این گروه از رقابت‌ها به شرح ذیل‌اند:

فورد اِج

دوج جورنی

شورولت اکوئناکس

جیپ چروکی

جی‌ام‌سی تراین

نیسان مورانو

نیسان ایکس تریل

میتسوبیشی اوت‌لندر

رنو کولئوس

پژو 5008

هیوندای سانتافه

کیا سورنتو

اشکودا کودیاک

لندروور دیسکاوری اسپرت

در اولین دور از گروه کراس‌اوورهای متوسط، فورد اِج به مصاف نیسان مورانو رفته است.

فورد اِج

اج کراس‌اوور میان سایز فورد است که تولد آن به سال 2006 و معرفی نسل نخست در نمایشگاه دیترویت این سال بازمی‌گردد. این خودرو بر پایهٔ پلت‌فرم مشترکی با لینکلن MKX ساخته شده بود و در سال 2011 نیز فیس‌لیفتی را تجربه کرد تا اینکه سرانجام فورد نسل دوم اج را برای سال 2015 معرفی نمود. نسل دوم این کراس‌اوور آمریکایی بسیار موفق عمل کرده است به‌گونه‌ای که در سال 2016 بیشترین فروش تاریخ خود را به ثبت رساند. برای اج چهار پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود که ما برای این مقایسه موتور 2.7 لیتری V6 توئین توربو اکوبوست آن‌را انتخاب کرده‌ایم. این موتور 315 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را از طریق گیربکس‌های مختلفی همچون یک واحد شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌رساند.

نیسان مورانو

مورانو اما برای ما ایرانیان کراس‌اوور آشناتری است چراکه نسل‌های اول و دوم آن به‌صورت مونتاژی یا وارداتی در کشورمان حضور داشته‌اند. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک 2002 به‌عنوان یک کراس‌اوور متوسط رونمایی شد درحالی‌که از همان ابتدا در طراحی با دیگر اعضای خانوادهٔ نیسان متفاوت بود. این تفاوت در نسل دوم هم که در نمایشگاه لس‌آنجلس 2007 رونمایی شد وجود داشت و حالا هم مورانو به ایستگاه سومین نسل رسیده است. هرچند طراحی این نسل که در نمایشگاه نیویورک 2014 معرفی شد تا حدودی به دیگر محصولات نیسان خصوصاً ماکسیما شباهت پیدا کرده است اما مورانو همچنان تمایز خود با دیگر کراس‌اوورهای نیسان را حفظ نموده است. برای این خودرو یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری تنفس طبیعی و یک نسخهٔ هیبریدی با موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر در نظر گرفته شده که ما نمونهٔ اول را انتخاب کرده‌ایم.

مشخصات فنی

  نیسان مورانو فورد اِج
پیشرانه 3.5 لیتری V6 2.7 لیتری V6
قدرت 260 اسب بخار 315 اسب بخار
گشتاور 352 نیوتن متر 475 نیوتن متر
گیربکس CVT 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
حداکثر سرعت 190 کیلومتر 210 کیلومتر
شتاب صفرتاصد 7.4 ثانیه 5.7 ثانیه
مصرف سوخت 9.8 لیتر 11.7 لیتر
طول 4.88 متر 4.77 متر
وزن 1836 کیلوگرم 1998 کیلوگرم
قیمت 30 تا 42 هزار دلار 29 تا 41 هزار دلار

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

rbox
خبر فارسی
lbox
نام:
ایمیل:
* نظر:
fr_head
تازه های سایت
fr_head