نگاهی نو به صنعت خودرو با جدیدترین اخبار و تحلیل ها در حوزه خودرو با "پدال نیوز" همراه باشید      
۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
کد خبر: ۴۲۹۰۹
2016 December 16 - ۱۲:۰۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵ تاریخ انتشار:
پدال نیوز: آیا لوتوس اوورا 410 سبک‌تر و قدرتمندتر ارزش پرداخت بهای بیشتر را دارد؟ اضافه شدن قدرت، دو برابر شدن نیروی رو به پای...

به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، اضافه شدن قدرت، دو برابر شدن نیروی رو به پایین، بهبود آئرودینامیکی و کم کردن 70 کیلوگرمی وزن خالص خودرو همیشه باعث افزایش کارایی و توانایی هر خودروی اسپورتی می‌شود؛ اما وقتی کار خود را با لوتوس اوورا 400 شروع کرده و سپس این تغییرات را اعمال کنید نتایج احتمالاً خاص‌تر خواهند بود.

Lotus Evora 410
به لوتوس اوورا اسپورت 410 با بهای 82 هزار پوندی خوش‌آمد می‌گوییم. شاید گران‌قیمت باشد اما طبق گفته‌های لوتوس این خودرو هم در خارج و هم در داخل بهبود یافته و پوستی فیبرکربنی دارد.

Lotus Evora 410
اخبار بزرگ دراین‌باره ضرورتاً افزایش 10 اسب بخاری قدرت 6 سیلندر سوپرشارژردار آن نیست. به جای این موضوع می‌توان روی کاهش وزن و بهبودهای شاسی بحث کرد که قابل‌توجه‌تر هستند. کاهش وزن 70 کیلوگرمی خودرو هرگز آسان نیست مخصوصاً وقتی بدانیم که مدل قبلی خودروی سبک‌وزنی بوده است؛ اما پس از یک رژیم غذایی وزن اوورا 410 به 1325 کیلوگرم رسیده است.

Lotus Evora 410
دامپرهای خودرو نیز دوباره تنظیم شده‌اند و برای چسبندگی بیشتر از لاستیک‌های بسیار چسبنده‌ی میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2s استفاده شده که باعث افزایش دقت و کارایی خودرو می‌شود. این امر باعث شده تا اوورا 410 در تست پیست Norflk سه ثانیه سریع‌تر از مدل 400 باشد.

Lotus Evora 410
در جاده لوتوس اسپورت احساس‌برانگیز اما متمدن احساس می‌شود. سواری خودرو فوق‌العاده است. با استفاده از سیستم اگزوز سفارشی تیتانیومی که بهای 5500 پوندی دارد صدای تولیدی بلندتر و دل‌چسب‌تر خواهد بود؛ و علیرغم لاستیک‌های پهن‌تر جلو، میزان صدای جاده برای خودرویی با این ویژگی‌ها قابل‌قبول است. لوتوس این خودرو را معادل پورشه 911 GT3 می‌داند.

Lotus Evora 410
این خودرو برای سپری کردن یک روز کامل در پیست سریع نیست چراکه علیرغم صدای زیاد و سرعت بالا (شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت ادعایی 4 ثانیه‌ای)، اوورا 410 هنوز هم مدلی است که برای رانندگی‌های روزمره مناسب‌تر است. کابین این خودرو شاید فاقد سیستم تهویه مطبوع و صفحه‌نمایش اطلاعات سرگرمی باشد (هر دوی این‌ها به‌صورت سفارشی در دسترس هستند) اما احساس قرار گرفتن در کابین یک خودروی مسابقه‌ای را ندارد.

Lotus Evora 410
اوورا 410 در پیست کاملاً گیرا است و شاهد هندلینگی تیز، چسبندگی زیاد، فرمانی فوق‌العاده و ترمزهای سنگین هستیم. تعویض دنده‌ها نیز نرم‌تر و دل‌پذیرتر از قبل است.

Lotus Evora 410
اما مهم نیست که این خودرو چقدر خود را نشان می‌دهد چراکه ما متقاعد نمی‌شویم که لوتوس بتواند با 911 که بهایی یکسان دارند رقابت شانه‌به‌شانه‌ای داشته باشد.

Lotus Evora 410
لوتوس اوورا 410 خودرویی دوست‌داشتنی برای رانندگی است که کارایی بالا، کیفیت بهبود یافته، صدای لذت‌بخش و کاریزمایی خاص دارد. این خودرو انتخابی گران‌بها در مقایسه با پورشه 911 هم قیمت به شمار می‌رود؛ اما در واقعیت هیچ خودرویی شبیه به 410 نیست. در حقیقت لوتوس خودرویی عالی ساخته و طرفداران واقعی می‌توانند با این خودرو ارتباط خوبی برقرار کنند.

Lotus Evora 410

مشخصات لوتوس اوورا اسپورت 410

قیمت: 82 هزار پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3.5 لیتری سوپرشارژردار
قدرت/گشتاور: 410 اسب بخار/410 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه
حداکثر سرعت: 306 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 9.7 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

rbox
خبر فارسی
lbox
نام:
ایمیل:
* نظر:
fr_head
تازه های سایت
fr_head