نگاهی نو به صنعت خودرو با جدیدترین اخبار و تحلیل ها در حوزه خودرو با "پدال نیوز" همراه باشید      
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۹
کد خبر: ۴۲۳۲۳
2016 December 09 - ۱۴:۵۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵ تاریخ انتشار:
نبرد سخت:
پدال نیوز: به نظر می‌رسد رقیب اصلی ب‌ام‌و اندکی تغییر کرده است. رقیب اصلی این برند باواریایی همیشه همسایه‌ی آلمانی خود یعنی مر...

به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، به نظر می‌رسد رقیب اصلی ب‌ام‌و اندکی تغییر کرده است. رقیب اصلی این برند باواریایی همیشه همسایه‌ی آلمانی خود یعنی مرسدس بنز بوده است؛ و درحالی‌که مرسدس هنوز هم رقیبی اصلی ب‌ام‌و است اما تازه‌واردی نیز به اندازه‌ی غول اشتوتگارتی ب‌ام‌و را هدف گرفته است. تسلا با هر مدل تازه‌ی خود ب‌ام‌و را هدف گرفته هرچند که خودروهای این شرکت کاملاً الکتریکی هستند.

75160ff4-3408-4edf-adbe-556204d3529e
طبق گفته‌های تسلا، مدل S رقیب ب‌ام‌و سری 7 و مرسدس بنز S کلاس است هرچند اخیراً در مطلبی در پدال دیدیم که این مطلب درست نیست. در حقیقت تسلا مدل S بیشتر رقیب ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس بنز E کلاس است. ب‌ام‌و اخیراً به‌روز شده و نسل جدید این خودرو عرضه شده است. خب حالا این دو خودرو علیرغم تفاوت‌های موجود در قوای محرکه چگونه در برابر هم عمل می‌کنند؟

bde4ae5e-a34e-452d-acbc-bf2570cfa1aa
هر دو خودرو مشخصات و تریم های متفاوتی دارند بنابراین بیایید مدل‌های میانی این یعنی دو ب‌ام‌و 540i xDrive و تسلا مدل S 75D را با یکدیگر مقایسه کنیم. هر دو رقیب تقریباً بهایی مشابه داشته (هرچند برای اینکه بهای ب‌ام‌و با تسلا یکسان باشد باید چندین آپشن را نیز سفارش داد) و هر دو به یک اندازه سریع هستند و البته هر دو با تجهیزات تقریباً یکسانی عرضه می‌شوند. بله مدل‌های قدرتمندتر و سریع‌تر تسلا و ب‌ام‌و نیز وجود دارند؛ اما این دو مدل‌های عادی بوده و ب‌ام‌و M5 جدید هنوز عرضه نشده است؛ بنابراین ما نمی‌توانیم آن را با مدل S P100D مقایسه کنیم.

2017-bmw-5-series-24
در بحث ظاهری هر دو خودرو زیبا هستند. از نظر شخصی ما احساس می‌کنیم که سری 5 جدید خوش‌تیپ‌تر است. از زمانی که تسلا مدل S برای اولین بار معرفی شد به نظر می‌رسید که ظاهر آن فاقد زرق‌وبرق زیاد است. تسلا به حد کافی خوش‌سیما است اما به حدی نامعین است که اگر نشان تویوتا را نیز به خود بگیرد کسی درباره‌ی آن سؤالی نکند؛ اما در مقابل سری 5 جدید خطوطی زیبا و ظاهری گیرا دارد. از نظر ظاهری این خودرو درگیر کننده تر است. شاید برخی افراد ظاهر سری 5 جدید را دوست نداشته باشند اما به عقیده‌ی ما ب‌ام‌و خودروی جذاب‌تر مخصوصاً از نظر پروفایل کلی است.

Tesla Model S
در نمای کناری نیز تسلا مشخصه‌ی منحصربه‌فردی ندارد؛ اما در عوض ب‌ام‌و خط شانه‌ای دارد که به گلگیر عقب رسیده و نمایی گیرا را به آن بخشیده است. این نوعی از فریفتن است که مدل S فاقد آن می‌باشد. هرچند اگر کسی مالک تسلا مدل S باشد مطمئناً ظاهر آن را ناامیدکننده نخواهد یافت زیرا خودرویی خوش‌تیپ است. فقط کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد.

Tesla Model S 2016 facelift
در بحث قدرت و کارایی 540i از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربو با قدرت 340 اسب بخار استفاده خواهد کرد. این پیشرانه با اتصال به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و با کمک سیستم چهارچرخ محرک می‌تواند سری 5 را ظرف مدت 4.8 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برساند. در مقابل تسلا مدل S 75D از دو پیشرانه الکتریکی که روی اکسل‌های جلو و عقب قرار گرفته‌اند سود برده و باتری‌های 75 کیلووات ساعتی دارد. با گشتاور الکتریکی آنی و چسبندگی سیستم چهارچرخ محرک، این خودرو در 5.2 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ بنابراین این خودرو اندکی کندتر از ب‌ام‌و است اما این اختلاف در حد یک پلک زدن دیده می‌شود.


کابین هر دو خودرو نیز بسیار خوب و لوکس از کار درآمده اما کابین دو خودرو بسیار متفاوت هستند. ب‌ام‌و 540i مخصوصا با پکیج M اسپورت ظاهری اسپورت و دوستدار راننده دارد. از طرف دیگر تسلا مدل S بسیار ریلکس تر بوده و بر روی تکنولوژی تأکید کرده است. در تسلا صفحه‌نمایش مرکزی بسیار بزرگ بر کلیت کابین غلبه دارد. سیستم iDrive ب‌ام‌و نیز دارای صفحه‌نمایش لمسی است و البته عملکردهای فیزیکی مرسوم و کنترل‌های حرکتی را نیز دارد اما صفحه‌ی آن بسیار کوچک‌تر و سنتی‌تر از تسلا است.

bmw-5-series-2017-1024-4a

2016 Tesla Model S P90D
مورد جالب اینکه هر دو خودرو از تکنولوژی‌های رانندگی خودران سود می‌برند. تسلا مدل S را می‌توان با سیستم اتوپایلوت این برند که توانایی رانندگی خودکار کامل را ارائه می‌کند سفارش داد اگرچه که این امر از نظر فنی کاملاً درست نیست؛ اما ب‌ام‌و تنها با عملکردهای کمک رانندگی ارائه می‌شود. سیستم اتوپایلوت تسلا می‌تواند در اکثر شرایط ترافیکی خودرو را براند هرچند نیازمند توجه راننده است. این عملکرد بسیار مؤثر اما در فاز بتا است. ب‌ام‌و سری 5 توانایی کنترل فرمان و کروز کنترل را برای زمان‌های مختصر در بزرگراه دارد. این سیستم همچنین می‌تواند لاین های رانندگی را تغییر داده و به‌صورت خودکار خودرو را پارک کند اما از همان میزان خودکار بودن تسلا بی‌بهره است.

fad8bcd9-6a10-4ead-a6d0-0a3744fa9f9a
هر دو خودرو بسیار خوب بوده و کارایی، اشرافیت و تکنولوژی احساس‌برانگیزی دارند. البته تسلا و ب‌ام‌و هدف‌های کاملاً متفاوتی دارند. تسلا مدل S به وضوح تکنولوژیک تر بوده و متمایل به لوکس بودن است. این خودرو روی آسان‌تر شدن رانندگی تمرکز داشته و سعی کرده تا حد امکان تجربه‌ی رانندگی مدرنی را ارائه کند. به نظر می‌رسد ب‌ام‌و سری 5 جدید پس از ارائه‌ی خودروی لوکس متمایل به راننده، لذت رانندگی فراوانی را به همراه راحتی خوب عرضه نماید. به نظر می‌رسد 540i همه‌کاره‌تر بوده و می‌تواند درعین‌حال که لوکس است اسپورت نیز باشد؛ اما اگر دنبال خودروی لوکس-تکنولوژیک هستید به نظر ما تسلا مدل S انتخاب واضح‌تری است.


منبع: bmwblog
rbox
خبر فارسی
lbox
نام:
ایمیل:
* نظر:
fr_head
تازه های سایت
fr_head