نگاهی نو به صنعت خودرو با جدیدترین اخبار و تحلیل ها در حوزه خودرو با "پدال نیوز" همراه باشید      
۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۸
کد خبر: ۱۲۱۵۸۴
2020 April 02 - ۱۰:۲۴ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ تاریخ انتشار:
نکته فنی 13 فروردین ماه؛
پدال نیوز: میل لنگ یکی از قطعات اصلی خودرو است که در موتور و همچنین حرکت کردن خودرو نقشی اساسی دارد. اما این قطعه چگونه عمل می‌کند و وظایف دقیق آن چیست؟
به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، پیشرانه خودرو شامل قطعات زیادی است که به یکدیگر وابسته هستند و اختلال عملکرد یکی از آن ها می‌تواند کل سیستم را دچار مشکل کند.

میل لنگ یکی از قطعاتی است که در موتور و حرکت کردن خودرو نقشی اساسی را ایفا می‌کند. به طور ساده، این قطعه در واقع حرکات خطی پیستون‌های خودرو را تبدیل به حرکت دورانی می‌کند.

لنگ‌های این قطعه به پیستون‌ها متصل هستند و مستقیما حرکات خطی آن‌ها به تبدیل به حرکات دورانی می‌کند. در خودروهایی با موتور خطی، به تعداد سیلندرها لنگ داریم و در خورجینی‌ها (V) این عدد نصف تعداد سیلندرها است.

پیشرانه‌های هشت سیلندر به این دلیل خورجینی ساخته می‌شود که در آن‌ها طول میل لنگ زیاد نشود (همانطور که اشاره شد در موتورهای خورجینی تعداد لنگ‌ها نصف تعداد سیلندر است) و بر اثر گرمای موتور، تاب بر ندارد.

در یک انتهای میل لنگ "فلایویل (Flywheel)" به آن متصل می‌شود که موجب گرفتن لرزش‌های میل لنگ می‌شود. در طرف دیگر چرخ دنده‌ای قرار دارد که "میل بادامک" را به حرکت در می‌آورد.

جنس میل لنگ معمولا از ترکیب فولاد و کربن یا آلیاژ فولاد با فلزهایی مانند نیکل و کروم ساخته می‌شود. همچنین به منظور خنک شدن سریع این قطعه با هوا، از وانادیوم در ساخت این قطعه استفاده می‌شود.

شما از ما بپرسید!

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید.
rbox
خبر فارسی
lbox
نام:
ایمیل:
* نظر:
fr_head
تازه های سایت
fr_head