نگاهی نو به صنعت خودرو با جدیدترین اخبار و تحلیل ها در حوزه خودرو با "پدال نیوز" همراه باشید      
۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۱۹۷۶۲
2020 February 23 - ۱۴:۲۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ تاریخ انتشار:
پدال نیوز: تب تند گرانی خودرو در بازار همچنان ادامه‌دار بوده و به نظر می‌رسد خیال کوتاه آمدن ندارد حال باید منتظر ماند که تولید خودروهای جدید داخلی می‌تواند تب قیمت چارچرخ ها را کاهش دهد؟
به گزارش پدال نیوز، با نزدیکی به روزهای پایانی سال، بازار خودرو همانند هر سال دچار التهاب شده است به گونه‌ای که قیمت خودروهای داخلی هر روز افزایش یافته و فاصله قیمتی چارچرخ ها در بازار و نمایندگی بیشتر می شود.

هرچند عده ای دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو در بازار را افزایش تقاضا و رشد نرخ ارز می‌دانند اما تیر پیکان انتقاد برخی دیگر به سوی خودروسازان بوده و معتقدند کاهش تولید این شرکت‌های موجب گرانی خودرو شده است، اتهامی که خودروسازان با ایجاد میزهای تولید داخل و تولید خودروهای ملی جدید درصدد رفع آن هستند.

چهارشنبه 30 بهمن ماه در حاشیه جلسه هیات دولت بود که از 4 خودرو ملیk132 ، دنا پلاس توربو اتوماتیک، سدان از مگاپلتفرم ایرانی و کراس اوور رونمایی شد که براساس گفته‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت بیش از 90 درصد قطعات این خودروها، ساخت داخل بوده و داخلی سازی برخی اقلام جزیی که فعلا امکان تولید داخلی آنها وجود ندارد، نیز در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته و این قطعات در ماه های آینده تولید می‌شوند.

معرفی محصولات جدید خودروسازان بارقه امیدی برای بهبود وضعیت بازار

معرفی محصولات جدید خودروسازان بارقه امیدی برای بهبود وضعیت بازار چارچرخ ها است زیرا اگر این محصولات جدید از نظر کیفیت و قیمت بتوانند نظر مصرف کننده را تامین کنند، می‌توان با پیش فروش آنها بخش قابل توجهی از نقدینگی سرگردان موجود در بازار خودرو را کاهش و  از تب تقاضای سرمایه گذاری در بازار خودرو کاست.

رضا رحمانی می گوید خط تولید خودروی دنای دنده اتومات در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره برداری رسید و 3 خودروی دیگر در آینده ای نزدیک برای اولین بار به بازار عرضه می‌شوند، سرمایه گذاری خوبی بر روی آن‌ها انجام گرفته و طراحی و قالب سازی و سفارش قطعات و دیگر اقدامات این خودروها انجام شده است.

قیمت تمام شده تولید خودرو با پلتفرم‌های مشترک کاهش می‌یابد

به زعم وزیر صنعت، معدن و تجارت خودروهای جدید مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید شده و مصرف آنها نسبت به خودروهای قبلی پایین‌تر و آلودگی آنها کمتر است، در واقع با انجام اقدامات اساسی مانند پلتفرم‌های مشترک، قیمت تمام شده آنها نسبت به خودروهای قبلی کمتر خواهد شد.

کاهش هزینه تولید، یکی از راهکارهای خودروسازان برای تولید خودروی ارزان‌ قیمت و باکیفیت مناسب است که تاکنون این شرکت‌ها از این فرصت غافل بوده و علیرغم اینکه هزینه های آنها ریالی است اما خودروهای تولیدی آنها نه تنها نمی‌تواند با همتایان خارجی رقابت کنند بلکه نظر مشتریان را نیز تامین نکرده و در بسیاری موارد از ایمنی کافی نیز برخورداری نیستند.

براساس گفته خودروسازان خودروهای تولیدی جدید دارای استاندارد یورو 5 هستند در نتیجه  تولید انبوه آنها علیرغم اینکه می تواند عطش بازار را کاهش دهد به کاهش آلودگی هوا در روزهای سرد سال نیز کمک می کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/



rbox
خبر فارسی
lbox
نام:
ایمیل:
* نظر:
fr_head
تازه های سایت
fr_head