نگاهی نو به صنعت خودرو با جدیدترین اخبار و تحلیل ها در حوزه خودرو با "پدال نیوز" همراه باشید      
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۱۱۵۰۹۱
2019 December 04 - ۱۰:۲۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸ تاریخ انتشار:
پدال نیوز- پس افشای چند تصویر حالا جگوار رسماً نسخه فیس‌لیفت شده کوپه اسپرت F تایپ را معرفی کرده است.
به گزارش پدال نیوز- پس افشای چند تصویر حالا جگوار رسماً نسخه فیس‌لیفت شده کوپه اسپرت F تایپ را معرفی کرده است.
بررسی فنی فیس‌لیفت جگوار F سری جدید + مشخصات

  • بررسی فنی فیس‌لیفت جگوار F سری جدید + مشخصات
  • بررسی فنی فیس‌لیفت جگوار F سری جدید + مشخصات
  • بررسی فنی فیس‌لیفت جگوار F سری جدید + مشخصات
  • بررسی فنی فیس‌لیفت جگوار F سری جدید + مشخصات

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پس افشای چند تصویر حالا جگوار رسماً نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کوپهٔ اسپرت F تایپ را معرفی کرده است. عمدهٔ تغییرات ظاهری این خودرو در قسمت جلویی آن انجام شده و حالا دماغهٔ آن نمای تهاجمی‌تری به خود گرفته است. در اینجا جلوپنجرهٔ لانه‌زنبوری بزرگ‌تری دیده می‌شود که با چراغ‌های باریک‌تر و ورودی‌های هوای اسپرت‌تر احاطه شده است.

در این نما دیگر قسمت‌ها تا حدودی نسبت به قبل بدون تغییر باقیمانده‌اند، اما بااین‌حال کاپوت جدید، رینگ‌های بازطراحی شده و خروجی‌های هوای بروز شدهٔ روی گلگیر‌های جلو به چشم می‌خورند. تغییرات ظاهری F تایپ مدل 2021 با غلظتی کمتر به بخش عقبی هم کشیده شده‌اند و در اینجا شاهد اصلاحاتی در قسمت جا پلاک و همین‌طور چراغ‌های جدید هستیم که بخش نیم‌دایره‌ای آن با خطوط زاویه‌دار جایگزین شده است.

در داخل خودرو، اما با فضایی آشنا مواجه هستیم، زیرا بیشتر قطعات متعلق به نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت هستند، اما بااین‌حال یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی جدید و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Touch Pro با اندروید اتو و اپل کارپلی از ویژگی‌های جدید کابین F تایپ مدل 2021 محسوب می‌شوند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید این خودرو از قابلیت به‌روزرسانی اینترنتی هم برخوردار است که این یعنی برای به‌روزرسانی‌های آینده نیازی به مراجعه به نمایندگی نیست.

برای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ F تایپ همچنان همان پیشرانه‌های قبلی ارائه شده است که نمونه‌های چهار و شش سیلندر هیچ تغییری نسبت به قبل نداشته‌اند، اما نمونه‌های V8 ارتقاء یافته‌اند؛ بنابراین موتور پایهٔ F تایپ جدید همچنان همان نمونهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. کوپهٔ اسپرت جگوار با این موتور ظرف 5.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را دارد.

کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند موتور 5 لیتری V8 سوپرشارژ جدید را انتخاب کنند که 450 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به‌صورت استاندارد به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند، اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. این موتور V8 خودرو را ظرف 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسانده و امکان دستیابی به حداکثر سرعت 285 کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم می‌کند.

این پیشرانهٔ V8، اما در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود و بجای آن یک موتور 3 لیتری V6 سوپرشارژ با 385 اسب بخار قدرت و 460 نیوتن متر گشتاور ارائه خواهد شد. هرچند این موتور به‌اندازهٔ موتور V8 قدرت ندارد، اما به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک با دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم کنترل بُرداری گشتاور مجهز خواهد بود.اما برای کسانی که پرفورمنس بالایی می‌خواهند، مدل F تایپ R هم ارتقاء پیدا کرده است. این نسخه حالا به همان پیشرانهٔ 5 لیتری V8 سوپرشارژی مجهز شده که قبلاً با 575 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور، در F تایپ SVR ارائه می‌شد.

به لطف این نیروی بیشتر، F تایپ R جدید ظرف 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیده، اما حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی 300 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. سیستم تعلیق F تایپ R نیز با کمک‌فنر‌های تطبیقی بروز شده آنتی‌رول بار اصلاح‌شده و قطعات مستحکم‌تر برای اتصالات عقب، مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است.

هردو نسخهٔ هشت سیلندر F تایپ جدید به سیستم جدید استارت ساکت هم مجهز شده‌اند که موجب می‌شود خودرو بدون بیدار کردن همسایه‌ها روشن شود. بدین منظور، نسخه‌های V8 به سیستم اگزوزی مجهز شده‌اند که از سوپاپ‌های بای‌پس برخوردار است و در هنگام شروع حرکت بسته می‌شوند. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ جگوار F تایپ هم‌اکنون با قیمت پایهٔ 54,060 پوند در انگلستان قابل سفارش است.

rbox
خبر فارسی
lbox
نام:
ایمیل:
* نظر:
fr_head
تازه های سایت
fr_head