نگاهی نو به صنعت خودرو با جدیدترین اخبار و تحلیل ها در حوزه خودرو با "پدال نیوز" همراه باشید      
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۷
کد خبر: ۱۱۴۹۴۴
2019 December 02 - ۰۸:۳۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ تاریخ انتشار:
پدال نیوز: نایب رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان خودروی استان تهران درخصوص مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی گفت: یکی از علل به وجود آمدن تنگناهای اقتصادی برای قطعه‌سازان، دولتی بودن صنعت خودرو در کشور است زیرا دولت با داشتن سهام اندک در خودروسازی‌ها نسبت به عزل و نصب مدیران خودروسازان بزرگ دخالت می‌کند.
به گزارش پدال نیوز: نایب رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان خودروی استان تهران درخصوص مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی گفت: یکی از علل به وجود آمدن تنگناهای اقتصادی برای قطعه‌سازان، دولتی بودن صنعت خودرو در کشور است زیرا دولت با داشتن سهام اندک در خودروسازی‌ها نسبت به عزل و نصب مدیران خودروسازان بزرگ دخالت می‌کند.
 
 امیرحسین جلالی در مورد مصادیق تصمیمات غیر اقتصادی خودروسازان افزود: سرمایه‌گذاری غیر مولد در سایت‌های متعدد داخلی و خارجی که از بودجه جاری در خودروسازان تغذیه می‌شود یکی از این موارد بوده که اثرات مخرب استفاده از نقدینگی جاری برای سرمایه‌گذاری بلند‌مدت و غیرمولد؛ برای اهل فن روشن است. از طرف دیگر تغییرات زودهنگام مدیران اجرایی راهبردهای اقتصادی بلندمدت را از خودروساز سلب می‌کند و در نهایت تصمیمات کلیدی دچار روزمرگی می‌شوند.  مدیرعامل شرکت ایسکرا اتوالکتریک ایران راه حل‌های برون‌رفت از این شرایط را تشکیل یک کارگروه مرکب از خودروسازان، بانک مرکزی و بانک‌های عامل و اعضای تشکل‌های واقعی قطعه‌سازان دانست و تاکید کرد صورت‌های مالی چند سال اخیر خودروسازان تجزیه و تحلیل و راهکاری ۱۰ ساله اتخاذ شود.  جلالی افزود: شرکت‌های اصلی خودروسازان باید از شرکت‌های زیرمجموعه آنها که مدیریت و راهبردهای جداگانه دارند جدا شوند تا شرکت اصلی بتواند فقط به ارتقای کیفیت و تولید فکر کند. دنیای اقتصاد

rbox
خبر فارسی
lbox
نام:
ایمیل:
* نظر:
fr_head
تازه های سایت
fr_head