نگاهی نو به صنعت خودرو با جدیدترین اخبار و تحلیل ها در حوزه خودرو با "پدال نیوز" همراه باشید      
۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۳۵۲۹
2019 November 10 - ۱۱:۲۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸ تاریخ انتشار:
پدال نیوز- وزارت محیط‌زیست ژاپن با همکاری دانشگاه کیوتو اقدام به ساخت خودرویی از جنس نانوسلولز کرده است. این خودرو وزن کمتر و در عین حال قدرت بیشتری نسبت به خودروهای فولادی دارد.
به گزارش پدال نیوز- وزارت محیط‌زیست ژاپن با همکاری دانشگاه کیوتو اقدام به ساخت خودرویی از جنس نانوسلولز کرده است. این خودرو وزن کمتر و در عین حال قدرت بیشتری نسبت به خودروهای فولادی دارد.
خودروی نانویی چوبی ساخته شد

به گزارش ایرنا ، ما نمی‌دانیم که فردا آبستن چه حوادثی خواهد بود، اما می‌توان حدس زد که صنعت خودروسازی برای آینده چه محصولات متفاوتی را ممکن است تولید کند. خودروهای خودران و خودروهای الکتریکی بخشی از آینده صنعت خودروسازی خواهند بود.

وزارت محیط‌ زیست ژاپن خودرویی از چوب تولید کرده که آن را «خودرو نانوسلولزی» نام گذاشته است. این خودرو از سلولز نانوفیبری مبتنی بر چوب ساخته شده است. خودروی سلولز نانوفیبری یک پنجم نسخه فولادی وزن دارد ولی قدرت آن پنج برابر است و این فرصت را به خودروسازان می‌دهد که خودروهایی سبک، قدرتمند و در عین حال بادوام بسازند. ساخت این خودروی نانویی به شرکت‌های خودروسازی اجازه می‌دهد تا دو هزار کیلوگرم کربن را از چرخه عمر خودرو حذف کنند.

این اولین باری نیست که خودرویی از جنس چوب ساخته شده است، خودروسازان از زمان آغاز تولید خودرو، اقدام به ساخت خودروهای چوبی کرده‌اند. اما این خودرو نوآورانه اندکی متفاوت از محصولات چوبی پیشین است. در این خودرو از نانوسلولز که یکی از مشتقات چوب است، استفاده شده است. سلولز نانوفیبری قوی‌تر از تار عنکبوت بوده و کاملا متراکم، سبک و فوق‌العاده مستحکم است و در عین حال قابلیت بازیافت هم دارد.

این خودرو با همکاری دانشگاه کیوتو ژاپن تولید شده و در ساخت آن از مقدار زیادی سلولز نانوفیبری در بدنه و فضای درونی خودرو به کار گرفته شده است.

این خودرو Nano Cellulose Vehicle نام‌گذاری شده است که به اختصار "NCV” نام گرفته و در برابر خودروهای معمولی 10 درصد کمتر وزن دارد.

این گروه تحقیقاتی آزمایش‌های متعددی را روی قطعات خودرو انجام داده تا از دوام طولانی خودرو اطمینان حاصل کنند. این بررسی‌ها نشان می‌دهد که نتایج امیدوارکننده بوده و می‌توان روی تولید انبوه این خودرو کار کرد.

rbox
خبر فارسی
lbox
نام:
ایمیل:
* نظر:
fr_head
تازه های سایت
fr_head