نگاهی نو به صنعت خودرو با جدیدترین اخبار و تحلیل ها در حوزه خودرو با "پدال نیوز" همراه باشید      
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۱۰۰۵۹
2019 September 03 - ۱۶:۲۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ تاریخ انتشار:
موستانگ شلبی GT500 با
پدال نیوز: تنها چند ماه بعدازآنکه فورد رسماً مشخصات فنی موستانگ شلبی GT500 جدید را اعلام کرد، هنسی سه پکیج ارتقاء مختلف را برای این خودرو ارائه کرده.....
به گزارش پدال نیوز؛ تنها چند ماه بعدازآنکه فورد رسماً مشخصات فنی موستانگ شلبی GT500 جدید را اعلام کرد، هنسی سه پکیج ارتقاء مختلف را برای این خودرو ارائه کرده تا عضلات آن‌را حتی از این هم قوی‌تر کند. هرچند پیشرانهٔ GT500 به‌صورت استاندارد با 760 اسب بخار قدرت و 847 نیوتن متر گشتاور قوی‌ترین پیشرانهٔ V8 سوپرشارژی است که تاکنون در یک خودروی تولیدی نصب شده است اما هنسی با کیت پایهٔ خود بنام ونوم 850 می‌تواند این اعداد را به 850 اسب بخار قدرت و 983 نیوتن متر گشتاور افزایش دهد. کیت میانی هم با نام ونوم 1000 خروجی موتور را به 1000 اسب بخار قدرت و 1152 نیوتن متر گشتاور افزایش می‌دهد اما مطمئناً هیجان‌انگیزترین کیت هنسی برای GT500 بالاترین نسخهٔ آن بنام ونوم 1200 است.

همان‌طور که نام این کیت مشخص است، قدرت پیشرانهٔ 5.2 لیتری سوپرشارژ فورد را به 1200 اسب بخار می‌رساند یعنی هم‌اندازهٔ بوگاتی ویرون سوپراسپرت! با این کیت گشتاور موتور نیز به رقم خیره‌کنندهٔ 1356 نیوتن متر می‌رسد. البته این اعداد زمانی تولید می‌شوند که در باک خودرو سوخت E85 یا مسابقه‌ای ریخته شده باشد؛ اما هنسی چگونه می‌تواند 440 اسب بخار قدرت و 508 نیوتن متر گشتاور بیشتر را از موتور شلبی GT500 استخراج کند؟ در ابتدا سیستم پرخوران این موتور به ترکیب توئین توربو تغییر پیدا کرده و در آن از سیستم سوخت ارتقاءیافته استفاده شده است. علاوه بر این، موتور به پیستون‌ها و شاتون‌های مستحکم‌تر مجهز شده و در آن از سیستم اگزوز فولاد ضدزنگ سفارشی، اینترکولر ارتقاءیافته و سیستم القای هوای جریان بالا استفاده شده است.

برای اطمینان از اینکه گیربکس اتوماتیک دوکلاچهٔ فورد بتواند این نیروی اضافی را تحمل کند، هنسی آن‌را اصلاح کرده است. تکمیل‌کنندهٔ تغییرات شلبی GT500 هنسی نیز تغییرات جزئی ظاهری مثل نشان‌های Venom 1200 و لوگوی تیونر هستند. علاوه بر این، خریداران این هیولا از یک پلاک شماره‌دار اختصاصی با امضای خود جان هنسی روی داشبورد به همراه پلاکی با شماره سریال در محفظهٔ پیشرانه بهره‌مند خواهند بود تا مشخص شود این یک GT500 کارخانه‌ای نیست. هر خودرویی که به پکیج ونوم 1200 مجهز می‌شود طی مسافت 240 کیلومتر مورد رانندگی آزمایشی قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که پیش از تحویل خودرو به خریدار همه‌چیز به همان صورتی که وعده داده شده کار می‌کند. برای این کیت‌های ارتقاء همچنین گارانتی 20 هزار کیلومتری هم در نظر گرفته شده است.

rbox
خبر فارسی
lbox
نام:
ایمیل:
* نظر:
fr_head
تازه های سایت
fr_head