نگاهی نو به صنعت خودرو با جدیدترین اخبار و تحلیل ها در حوزه خودرو با "پدال نیوز" همراه باشید      
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۰۲۸۴۰
2019 April 20 - ۱۱:۲۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ تاریخ انتشار:
فشار بر مشتری بخاطر سوء مدیریت ها
پدال نیوز: خودروسازی کارمانیا که تولید برند "بی وای دی" در ایران را برعهده دارد ازجمله خودروهای چینی را در ایران نمایندگی میکند که تا حدودی در مقایسه با دیگر برندهای چینی از مطلوبیت بالاتری برخوردار بوده است.
به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز؛ اما این روزها در رفتار این خودرو ساز مواردی دیده می شود که نه تنها حمایتی از حقوق مصرف کننده که در زمره شعارهای شرکت بوده دیده نمی شود بلکه برعکس نادیده گرفتن شعارها و وعده ها در رفتار زیرکانه کارمانیا قابل چشم پوشی نیست.
 
کارمانیا که محضولات چینی خود را از طریق منطقه ویژه اقتصادی بم وارد کشور می کند ،مانند دیگر خودرو سازان وارده کننده قطعات در پی اعمال تحریم های ظالمانه و افزایش نرخ دلار دچار آسیب شده اند که از ان امر نمی توان چشم پوشی کرد اما نمی توان به چنین بهانه ای قراردادی را که با مشتریان خود منعقد نموده ماه ها به تعویق بیندازد و در یک اقدام غیر اخلاقی پس از ماه تاخیر و تعویق با آنها این رفتار را داشته باشد.
 
یکی از ثبت نام کنندگان خودرو بی وای دی اس ۶در شیراز می گوید در خرداد ماه ۹۷ برای تحویل اقساطی در شهریور ثبت نام نمودم و پیش پرداخت معین شده را نیز انجام و قرار شد در روزهای پایانی شهریوز ماه دعوت نامه ام صادر شود.
 
وی می گوید از مرداد ماه با توجیه کردن و ربط دادن موضوع به اتفاقات درونی جامعه مانند ؛ اعتصاب رانندگان ، تغیر مدیر فلان اداره و مواردی دیگر هر بار که به نمایندگی شیراز مراجعه می کردم روبرو بودم .
 
این خریدار خودرو افزود : وقتی در موعد وعده داده شده خبری از دریافت خودرو نبود از نمایندگی شیراز مایوس شدم و با دفتر مرکزی در تهران تماس می گرفتم که هرکدام از اپراتور ها با وعده اینکه تا پایان ماه تماس بگیرید وضعیت خودرو مشخص می شود یا اینکه دعوت نامه های تیر و مرداد صادر شده بزودی نوبت به شهریوز می رسد ما را جواب می کردند.
 
وی می گوید در حالیکه به ما گفتند دعوت نامه های شهریور ماه از اسفند صادر می شود اضافه کرد: در اسفندماه تماس گرفتند وگفتند اگر پول نقد داریدتمامی مبلغ را یکجا پرداخت کنیدو سریعا اعلام کنید تا پس ازواریز خودروی شما راتا قبل از پایان سال تحویل دهیم !
 
وی اضافه می کند : با توجه به اینکه با بررسی شرایط اقساطی از روز اول ثبت نام کرده بودیم بی شک امکان آماده کردن چند ده میلیون پول در یکی دو ساعت برای هرفردی در این شرایط اقتصادی ممکن نیست .
 
بنابر اظهارات این فرد پس از تعطیلات نوروز از ارسال و تماس دعوت نامه برای مشتریان شهریور خبری نبوده تا اینکه در تاریخ ۲۸ فروردین ماه مجددا از دفتر مرکزی درتهران با ایشان تماس می گیرند ومی گویند تعداد اندکی خودرو آماده شده و اگر پول نقد دارید اعلام کنید تا دعوت نامه شما صادر شود !!!!
 
در حالیکه قریب ۱۰ ماه از ثبت نام و ۸ ماه از زمان صدور دعوت نامه میگذرد و این همه تاخیر در تحویل  این خودرو ساز با مشتریان  وقتی قابل چشم پوشی نیست که شرکت مدعی شده اگر پول نقد بدهید خودرو برای شما هست اما برای اقساطی که ۸ماه از تاریخ تحویل آن گذشته حالا حالاباید منتظر بمانید تاکتیکی که کاملا مشخص است صرفای برای دور زدن قانون و سرپوش بر ضعف مدیریتی شرکت در نداشتن چشم انداز نسبت به فردای تحریم ها بوده است.
این روزها کارمانیا درحالی در لوای تحریم وممنوعیت ها سعی دارند ضعف های مدیریتی را لاپوشانی کنند که گمرک جمهوری اسلامی ایران در ۸ پیشنهاد به دولت که به تصویب رسیده نه تنها قطعات بلکه ثبت سفارش و ترخص خودروها را در این پیشنهادات گنجانده و از سویی دگر ترخص مواد اولیه واحدهای تولیدی با شیوه های نسیه و ترخیص ۷۰درصدی کالا ومواد تا تسویه پرداخت از دگر راهکارهای گمرک جمهوری اسلامی در جهت حمایت از شعار سال یعنی رونق تولید بوده است.
 
بنظر می رسد درحالیکه کارمانیکا خود را موظف به تحویل خودرو با شرایط مندرج در قرار داد باید بداند اما با این شیوه زیرکانه سعی در تغییر شرایط دارد و ناخواسته مشتری را مجبور می کند تا شرایط تحمیلی خودرو ساز را بپذیرد.
 
سوال اساسی اینجاست با اینکه ۸ ماه اززمان تحویل دعوت نامه و خودرو می گذرد اگر کارمانیا خودرو برای تحویل به مشتریان شهریورماه خود ندارد چگونه دارد بصورت نقدی به همین مشتریان فوری تحویل دهد ؟
 
اینکه مدیریت کارمانیا نتوانسته آینده نگری کند و برنامه های خود را با شراط تحریمی پیش رو از ماه ها قبل تنظیم نماید ایا باید چوب سوء مدیریت این افراد را مشتری بخورد؟!
 
راستی آن شعار احترام وتکریم مشتری و مشتری مداری در کجای این رفتار مدیریت شرکت جای دارد.
 
راک نیوز فایل های صوتی از برخی اپراتورهای نمایندگی این شرکت دراختیار دارد که به مشتریان می گوید دولت شرایط ما را می داند به هرکجا می خواهید شکایت کنید!.
 
اینگونه برخورد ها در هزاره سوم ودر نظامی که مردم ولی نعمت خوانده می شوند چه معنا ومفهومی جز قدم برداشتند در جهت بی اعتمادی مردم به نظام و دولتمردان خواهد داشت .
 
کارمانیا در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی فرصت بیان نظر ودیدگاه را از مشتریان خود سلب نموده است ، نه در شبکه اجتماعی تلگرام امکان دسترسی به ادمین وارتباط با مدیر کانال وجود دارد و نه در صفحه این شرکت در اینستاگرام !.
 
ازطرفی درحالیکه داد مشتریان خود از تاخیر در واگذاری به فلک رسیده در کانال تلگرام خود با به راه انداختن مسابقه ویژگی داستانی واز این دست مطالب ، سعی می کنند سرگرمی فراهم کنند بجای اینکه با مشتریان خود صادق باشد و واقعیت ها را بیان کنند.
 
اینکه این شرکت مخاطبین را با تازه ترین تولیدات "بی وای دی " در چین آشنا می کند اشکالی ندارد اما راستی خودروسازی که قریب ۸ماه در تحویل وواگذاری به مشتران خود ناتوان است این همه تبلیغ با موضعاتی بعنوان "تیرخلاص به بازار هاچ بک و فلان محصول   چه دردی را می تواند از مردم و خریداران درصف کارمانیا دوا کند.
 
سخن آخر اینکه چنانچه کارمانیا براین شیوه تحمیلی نامحسوس برمشتریان اقساطی خود پافشاری کند و با ماه ها به تعویق انداختن ارسال دعوت نامه بخواهد آنها را مجبور به پرداخت نقدی کند حتما مشتریان این خودرو ساز که تا امروز بجهت درک شرایط خویشتن داری نمودند با مراجعه به مراجع قضایی و کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی راهکاری دیگر پیدا خواهند کرد.
 
چنانچه این رویه در روزهای آینده ادامه دار باشدوسرنوشت کسانیکه از شهریورماه درانتظار هستند براساس مفاد قرارداد اجرا نگردد راک نیوز موارد دیگری از عملکرد این خودرو ساز را رسانه ای خواهد کرد.
 
 
 
 گفتنی است حق پاسخگویی و انتشار جوابیه برای روابط عمومی این شرکت محفوظ می باشد.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

جوابیه "خودروسازی کارمانیا"به خبر پدال نیوز

به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز؛ خودروسازی کارمانیا از واردکنندگان خودرو‌های خارجی در کشور در واکنش به خبر اخیر پدال نیوز جوابیه ای صادر کرد.
 
متن این جوابیه به شرح ذیل است:



rbox
خبر فارسی
lbox
نام:
ایمیل:
* نظر:
fr_head
تازه های سایت
fr_head