نگاهی نو به صنعت خودرو با جدیدترین اخبار و تحلیل ها در حوزه خودرو با "پدال نیوز" همراه باشید      
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
rbox
یادداشت
lbox
rbox
تجربه رانندگی
lbox
rbox
به زودی در بازار ایران
lbox
سه منبع شارژ مالی خودروسازان
خودروسازان بزرگ کشور این روزها با محدود شدن مسیر تسهیلات‌گیری از بانک‌ها، تامین نقدینگی را از سه مسیر فروش اموال مازاد، انتشار اوراق و البته افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات دنبال می‌کنند......
مخارج ارزی خودروسازان
صنعت خودروی کشور با وجود ادعای خودروسازان مبنی بر داخلی‌سازی بالای ۹۰درصدی، چیزی حدود یک‌میلیارد و ۶۰۰‌میلیون یورو ارزبری در سال دارد......
روابط خودرویی ایران و چین
اجرای توافق‌نامه ۲۵ساله ایران و چین، بازار خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بررسی‌ها درباره مناسباتی که بین خودروسازان ایران و چین به دنبال این توافق شکل خواهد گرفت.....
شارژ موجودی انبار خودروسازان
گزارش ماهانه تولید صنعتی پژوهشکده پولی و بانکی (با استفاده از اطلاعات شرکت‌های بورسی) مربوط به آذر ماه ۱۴۰۰، حاوی دو نکته مهم در مورد خودروسازی کشور است. رشد موجودی انبار شرکت‌های خودروساز و همچنین تاثیر خودرو در رشد شاخص تولید صنعتی، دو نکته مهم در گزارش مربوط به آذرماه است.
تاوان تیراژسازی خودرو
طی سه سال و نیم گذشته استراتژی خودرویی سیاستگذار صنعتی حول رشد تیراژ در شرکت‌های خودروساز بوده، رشدی که به بهای تولید محصولات ناقص و بی‌کیفیت تمام شده است.
قله مصرف سوخت خودروها
در حالی که وزارت صنعت، معدن و تجارت قصد دارد میانگین وزنی مصرف سوخت خودروهای داخلی را تا سال ۱۴۰۴ به زیر ۷ لیتر برساند،
نوبت خودروهای میلیاردی
روز گذشته داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که مالکان خودروهای بالای یک‌میلیارد تومان، به زودی پیامک مالیاتی دریافت می‌کنند.
چرخش انتظارات در خودرو
رشد ۱۸‌درصدی قیمت خودرو در یک ماه گذشته در شرایطی تولید را افزایش داده که به تناسب آن محصولات ناقص بیشتری روانه پارکینگ خودروسازان شده است.....
نفع خودروسازی از تولید محصولات ناقص؟
تعداد محصولات ناقص شرکت‌های خودروساز بیش از ۲۱‌درصد رشد کرده است. برخی از نهادهای حاکمیتی مانند دستگاه قضا و برخی از نمایندگان مجلس معتقدند شرکت‌های خودروساز به عمد محصولات خود را به صورت ناقص تولید می‌کنند....
انقباض قیمت خودرو در مبدا
ستاد تنظیم بازار در حالی یک ماه پیش با افزایش ۱۸‌درصدی قیمت خودروهای داخلی موافقت کرد که به نظر می‌رسد صدور مجوز جدید برای خودروسازان حداقل تا اواخر بهار سال آینده منتفی است........
دو عامل افت کیفی خودرو در دوران تحریم
سطح کیفی خودروهای داخلی از سال ۹۷ به بعد، روندی نسبتا رو به افت را نشان می‌دهد، اتفاقی که علل آن را باید در تحریم خودروسازی کشور و همچنین تداوم سیاست قیمت‌گذاری دستوری با وجود رشد شدید هزینه‌های تولید، جست‌وجو کرد.
خلف وعده خودروسازان برای افزایش عرضه
عدم کاهش تعداد خودرو‌های ناقص، پای مدیران ایران خودرو و سایپا را به سازمان بازرسی باز کرد.
سه شاهد رونق زمستانه در خودروسازی
زمستان امسال برای صنعت خودرو، فصلی سرنوشت‌ساز است. فصلی که آغازش با رشد ۱۸‌درصدی قیمت خودرو همراه بود.رشد کمی و کیفی خودرو و به دنبال آن ساماندهی بازار از جمله وعده‌هایی است که کلید آن قرار است از زمستان امسال زده شود هرچند که مقدمات آن در آذرماه چیده شده است. حالا سوالی که مطرح می‌شود این است که زمستانه صنعت خودرو در ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟
عیارسنجی برنامه دولت برای خودرو
برنامه راهبردی صنعت خودرو منتشر شد. در این برنامه برای اصلاح چالش‌های صنعت خودرو ۹ پروژه اولویت‌دار برای اجرا تا خرداد ۱۴۰۱ تعریف شده است. وزارت صمت در برنامه‌ای که به نام «پروژه تحولی» ارائه کرده به کلی‌گویی در باب چالش‌های صنعت خودرو پرداخته و برای موضوعاتی همچون آینده قیمت‌گذاری، واگذاری سهام و رشد کمی و کیفی خودرو برنامه مشخصی ارائه نکرده است.
منبع شارژ تولید خودرو
افزایش رسمی قیمت خودروهای داخلی، تاثیر خود را در تیراژ آذرماه نشان داد. طبق اطلاعات سامانه کدال، ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در مجموع ۶۴۹ هزار ۷۹۵ دستگاه انواع محصول سواری در ۹ ماه امسال به تولید رسانده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۵/ ۳درصدی و نسبت به آبان‌ماه نیز رشد ۴درصدی را تجربه کرده‌اند.
پشت پرده های زمزمه های استیضاح فاطمی امین
صنعتگران و کارشناسان در یک روم تخصصی در کلاب هاوس انگیزه هایی غیر از تعدیل قیمت کارخانه های خودروسازی را دلیل اصلی زمزمه های استیضاح وزیر عنوان کردند.
خودروسازی بعد از تعویض مرجع قیمت‌گذار
با حذف رسمی شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودروهای داخلی توسط شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، حالا وزارت صنعت، معدن و تجارت عهده‌دار تنظیم بازار خودرو و تعیین قیمت است. پرسشی که از پس این «تعویض» مطرح می‌شود، تفاوت شیوه وزارت صمت با شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو است و اینکه وزارت صمت چه الگوی متفاوتی از شورای رقابت را در قیمت‌گذاری پیش خواهد گرفت.
قیمت خودرو بدون حضور شورای رقابت واقعی می شود؟
شورای رقابت سه سالی بود که در عرصه قیمت گذاری خودرو تصمیم گیری می کرد، تصمیم هایی که حتی وزارت صمتی ها نیز از آن راضی نبودند.
fr_head
آخرین اخبار
fr_head